Phone
סל הקניות שלי
דיכאון-depression
רפואה משלימה
    • דיכאון - כיצד מטופל ברפואה משלימה?

      דיכאון הוא תחושה של עצב עמוק. תחושה זו עלולה להתעורר בעקבות אובדן שנחווה או אירוע עצוב אחר אך היא חסרת פרופורציה לאירוע עצמו ונמשכת מעבר לפרק זמן הולם. 
      למעט חרדה, דיכאון הוא ההפרעה הפסיכיאטרית הנפוצה ביותר. דיכאון מתחיל בדרך כלל בשנות ה-20-40, אפיזודה טיפוסית של דיכאון נמשכת 6-9 חודשים אך יכולה להגיע לשנה או אפילו שנתיים. דיכאון הוא מצב שלרוב חוזר ומופיע כמה פעמים במהלך החיים. 
      הסיבות לדיכאון אינן מובנות במלואן. מספר גורמים מעלים סיכון לחוות דיכאון: נטייה משפחתית, תופעות לוואי של תרופות מסוימות, אישיות מופנמת ואירועים לא נעימים המתרחשים בחיים- בעיקר אם מוות מעורב. 
      הסבירות לדיכאון אצל נשים כפולה מאצל גברים. שינויים הורמונליים יכולים ליצור שינויים במצבי הרוח- ניתן לראות זאת לפני ובזמן המחזור החודשי ואצל נשים מסוימות אחרי לידה מופיע דיכאון. 
      דיכאון מצבי- הוא דיכאון המופיע אחרי אירוע טראומטי (כמו מותו של אדם אהוב). אנשים מסוימים נתקפים זמנית בדיכאון בתגובה לחגים או לזמנים מסוימים בשנה. 
      דיכאון אנדוגני- הוא דיכאון ללא כל סיבה הנראית לעין. 
      דיכאון גם עלול להתרחש בצמוד למחלות או להפרעות פיסיות מסוימות או להיגרם על ידן. הפרעות פיסיות עלולות לגרום לדיכאון בצורה ישירה כמו למשל תת פעילות בלוטת התריס המשפיעה על רמת ההורמונים. או בצורה עקיפה כמו למשל כאב הגורם לדיכאון. 
      לעתים קרובות לדיכאון הנובע מהפרעה פיסית יש סיבות ישירות ועקיפות כאחת. 
      התסמינים מתפתחים בדרך כלל בהדרגה לאורך ימים או שבועות. אדם השוקע בדיכאון עשוי להיראות איטי, עצוב או נוח לכעוס ומתוח. אדם הנוטה להסתגר, להמעיט בדיבור, להפסיק לאכול ולישון מעט חווה דיכאון וגטטיבי. אדם אשר נוסף על כך מפגין חוסר מנוחה רב ומדבר הרבה חווה דיכאון סוער. 
      אנשים רבים החווים דיכאון אינם מסוגלים לחוות רגשות- כולל יגון, שמחה והנאה. במצב הקיצוני נדמה שהעולם נהפך לחסר צבע, חסר חיים ומת. חשיבה דיבור ופעילות כללית עלולים להיות איטיים עד לרמה שכל הפעילויות הרצוניות נפסקות. אנשים מדוכאים נתקפים לעיתים בתחושות עזות של אשמה וברעיונות של לגלוג עצמי ורמת הריכוז שלהם יורדת. לעיתים קרובות הם חשים עצמם חסרי אונים וחסרי תקווה וחושבים על מוות והתאבדות. 
      מרבית האנשים המדוכאים מתקשים להירדם ומתעוררים שוב ושוב. אובדן התשוקה המינית או הנאה הוא עניין נפוץ. תאבון ירוד ואיבוד במשקל מובילים לרזון קיצוני, ואצל נשים להפסקה במחזור. אולם בדיכאונות קלים יותר נפוצה אכילת יתר ועלייה במשקל. 
      אנשים הנוטים לסבול מדיכאונות הם אנשים קודרים, פסימיסטים, חסרי חוש הומור או ציניים, פאסיביים ואדישים, מופנמים, ספקנים, ביקורתיים בצורה מוגזמת או מתלוננים בהתמדה. 
      חלק מהחולים הם בעלי דיכאונות פסיכוטיים- הם רואים ושומעים דברים שאינם בנמצא. הם סובלים מתעתועים והזיות. 

      דיכאון לפי הרפואה הסינית: 
      רגשות משפיעים על חיינו ומצב גופינו בצורה ישירה. בנסיבות נורמליות הרגשות אינם סיבה למחלה והם חלק מחיינו. כאשר הם קיצוניים ונמשכים זמן רב מידי הם בדרך כלל גורמים למחלה. רגשות קיצוניים מפריעים לאיזון האיברים הפנימיים. חוסר איזון של האיברים הפנימיים משפיע על הרגשות שלנו. לפי הרפואה הסינית כל רגש משפיע על איבר פנימי. 
      דיכאון הוא מצב הנובע מחולשת כליות על פי הרפואה הסינית. הכליות הם השורש ל YIN ו-YANG וכאשר הם לא מאוזנים הם לא מזינים בצורה טובה את שאר האיברים הפנימיים. במצב של דיכאוןהלב מעורב גם הוא- הלב מכיל את כל הרגשות ומבטא אותם כלפי חוץ. באיבר הלב יושבת הנשמה שלנו ה-SHEN, כאשר היא לא מוזנת בדם ו-YIN היא מופרעת והאדם יכול להיכנס למצב של דיכאון. 
      גם חוסר איזון של איבר הכבד יכול לגרום למצב של דיכאון. הכבד אחראי על זרימה טובה של צ'י בגוף. כאשר הכבד לא מאוזן הצ'י נתקע בגוף, ונתקע גם במחשבה. מחשבה אשר אינה זורמת מובילה לדיכאון. האדם מסתגר בתוך עצמו ואין לו חשק לפעול. 

      טיפים: 
      -חשוב מאוד לעשות פעילות גופנית על מנת להניע את הצ'י ולשחרר את המחשבות. בפעילות ספורטיבית מופרשים חומרים בגוף המשפרים את מצב הרוח. 
      -הסחת דעת מהמחשבות הדיכאוניות באמצעות עיסוק ועשייה, במיוחד של דברים מהנים ומשמחים. 
      -חשוב לטפח פעילות חברתית- התבודדות מחזקת את הדיכאון. 
      -פעילות יצירתית כמו ציור וכתיבה מספקת הסחה מלאה ומבטאת רגשות. 
      -גידול בעל חיים משפר את מצבם של הסובלים מדיכאון. 
      -כדאי לבדוק שאין חוסרים של ויטמין B וחומצה פולית – חוסר שלהם תורם לדיכאון. 
      -שימוש בסמים, גלולות למניעת היריון, קפאין וסיגריות מחמירים מצבי דיכאון. כדאי להימנע מהם. 
      -טיפות של היפריקום HYPERICUM-(ניתן לרכוש בבתי טבע) עובדות על מערכת העצבים המרכזית ויעילות למצבי דיכאון. 

      טיפולים מתאימים ברפואה משלימה: 
      דיקור סיני ודיקור יפני- מניע את צ'י המטופל ומחזק את הגוף. בשילוב עם צמחי מרפא סיניים נמצא שזהו טיפול מאוד יעיל. 
      נטורופתיה ותזונה מאזנות את הגוף על ידי מזון ותוספים. ישנם צמחי מרפא היעילים בפתירת דיכאון, בטיפול הנטורופתי משלבים אותם. 
      שיאצו וטווינה מניעים את הצ'י בגוף ומשחררים חסימות. הם מחזקים את הלב והכליות על ידי מגע במקומות המתאימים. 
      -דמיון מודרך עוזר להבין את הנפש ולשחרר חסימות רגשיות על ידי הדמיון. 
      -אימון רגשי: עוזר לשחרר פראדיגמות ותבניות מחשבה ישנות מהתת-מודע - המעוררות סטרס, דאגה ועצבות.
      -פרחי באך: תמציות פרחים המסייעות לאיזון רגשי ומנטלי על-ידי שחרור עדין של רגשות שליליים ומחשבות שליליות במצבי חיים.



    • שלום לכם אני סובלת כ 20 שנה מבעיות נפשיות והיתי מטופלת בזריקה בשם מדיקאט או פלודיקט. השאלה אים יש תרופות טיבעיות ברפואה הסינית שיכולות לעזור לי, בלי לסבול מהטופעות לוואי של התרופות הקונבנציונליות בתודה


      בהחלט יש מה לעזור ולעשות בעזרת הרפואה הסינית כנגד מחלות נפש בעזרת דיקור או צמחים לאט לאט המטופל יכול להוריד מינונים של התרופות ( כמובן בהתייעצות עם הרופא ) ולהיעזר בשיטות אלו שלא יזיקו לגופו . 
      כיוון שלא השארת מספיק פרטים בקשר למצבך את מוזמנת ליצור קשר איתנו יש לנו מטפלת שמתמחה בבעיות מסוג זה ונשמח לעזור לך .