Phone
סל הקניות שלי
סינוסיטיס-–דלקת-הסינוסים-sinusitis
טיפול בסינוסיטיס


     

    • סינוסיטיס היא דלקת של הסינוסים הנגרמת על ידי זיהום חיידקי, נגיפי או פטרייתי. הסינוסים הם חללים בעצמות הגולגולת, תפקידם הוא ליצור תהודה ולהפחית את משקל הגולגולת. מעצם מבנה הסינוסים יש סבירות גבוה להצטברות נוזלים שעלולה לעבור גם זיהום ולכן מתפתחת דלקת. ישנם 4 קבוצות סינוסים- לסתיים, כברתיים, מצחיים וספנואידים. 
      סינוסיטיס יכולה להיות חריפה וקצרה, או כרונית וממושכת. הדלקת מתפתחת בדרך כלל אחרי זיהום נגיפי של נתיבי האוויר העליונים למשל הצטננות. בזמן הצטננות הקרומים הריריים הנפוחים באף נוטים לחסום את פתחי הסינוסים. במקרה כזה האוויר של הסינוסים נספג בתוך זרם הדם, והלחץ בתוך הסינוסים יורד. התוצאה היא וואקום שגורם לכאבים. אם הוואקום נשאר זמן מה, נוזל נמשך לתוך הסינוסים ונוצרת קרקע גידול לחיידקים. במצב זה נכנסים תאי דם לבנים יחד עם נוזלים נוספים לסינוסים כדי להילחם בחיידקים- וכל אלה מגבירים את הלחץ ואת הכאבים. 
      התסמינים הנפוצים לסינוסיטיס הם רגישות ונפיחות מעל הסינוס המודלק, אולם התסמינים המדויקים תלויים במקום של הסינוס. דלקת סינוסים לסתיים גורמת לכאבים מעל הלחיים, מתחת לעיניים, לכאבי שיניים ולכאבי ראש. דלקת סינוסים מצחיים גורמת לכאב ראש מעל המצח. דלקת של הסינוסים הכברתיים גורמת לכאבים מאחורי העיניים וביניהן, ולכאבי ראש מעל המצח. הכאבים הנגרמים על ידי דלקת סינוסים ספנואידים אינם מופיעים באזורים מוגדרים ועלולים להיות מורגשים בחלק הקדמי או האחורי של הראש. חום וצמרמורות מצביעים על התפשטות הזיהום מעבר לסינוסים. הקרומים הריריים של האף נעשים אדומים ונפוחים, וקיימת אפשרות להפרשה מוגלתית, צהובה או ירוקה מן האף. 

      טיפול בסינוסיטיס ברפואה הסינית: 
      סינוסיטיס על פי הרפואה הסינית נוצרת כתוצאה מתקיעות אנרגיית הכבד אשר גורמת לחום העולה אל הסינוסים, מייבש נוזלים ויוצר גודש. התסמינים יהיו נפיחות וגודש. אנרגית הכבד נתקעת ממתח נפשי, לחץ או רגשות מדוכאים ולכן הסינוסיטיס יכול להחמיר כתוצאה ממתח נפשי. 
      סינוסיטיס יכול להיגרם גם עקב צריכה מוגברת של מזונות חמים ומזונות המלחלחים מאוד את הגוף, מזון מטוגן ושמנוני וצריכת אלכוהול מוגזמת. במצב זה הנזלת תהיה דביקה וסמיכה ויהיה גודש באף, כבדות בראש ולעיתים סחרחורות
      סיבה נוספת לסינוסיטיס היא חולשת האנרגיה של הטחול והריאות הנגרמת אצל אנשים שעובדים יותר מידי, דואגים הרבה וחושבים יותר מידי. אנשים בעלי הרגלי אכילה לא טובים הצורכים בעיקר מזון קר או נא. הטחול והריאות אחראיים ברפואה הסינית על עיבוד ופיזור של נוזלים בגוף, כאשר הם חלשים הנוזלים יכולים להיתקע באזור האף והסינוסים. במצב כזה הגודש באף יחמיר בלילה או במצב של שכיבה. תהיה כבדות בראש ותחושה של עמימות. מצב זה עשוי להופיע אחרי מחלה ושימוש ממושך באנטיביוטיקה. 

      גישה נוספת לסינוסיטיס טוענת שמערכת הלימפה שלנו היא קו ההגנה הראשון של הגוף. כאשר מערכת הלימפה עסוקה כל הזמן בסילוק רעלים מהגוף, מערכת החיסון נחלשת וכאשר אנו צריכים אותה היא לא יעילה יותר. סינוסים נחשבים לסוף מערכת הלימפה, כאשר יש סינוסיטיס דרכי הלימפה מלאות ברעלנים. רעלנים נפוצים הם אנטיביוטיקה ותרופות שונות, כימותרפיה, מזונות תעשייתיים אשר מכילים חומרים משמרים, חומרי צבע ומאכל, מוצרי חלב, מזון מטוגן ושומני, אלכוהול, סיגריות וסמים. אחרי שהרעלנים נכנסו למערכת הנשימה או העיכול מערכת הלימפה צוברת ומנקה, עד שצוברת יותר מידי ונוצר היפוך- דחס הרעלנים בדם קיים פחות מאשר בלימפה והלימפה נשפכת לדם. 


      טיפול בסינוסיטיס - טיפים: 
      • לשתות מרק עוף עם כמון, כורכום וג'ינג'ר פעמיים ביום למשך יומיים שלושה. 
      • שאיפת אדים של מים שחוממו עם בזיליקום וג'ינג'ר. או אדי מים שחוממו עם תמציות אקליפטוס או מנטה. 
      • הורדת מזונות יוצרי ליחה המעודדים גודש בסינוסים כמו מוצרי חלב למשל, הורדת שומנים המעודדים דלקת והורדת מזונות עתירי סוכר המחלישים את המערכת חיסון. 
      • יש לשתות הרבה בעיקר מים, מרקים וחליטות תה. 
      • שטיפות אף יעילות מאוד לסינוסיטיס- מוסיפים לחצי כוס מים פושרים חצי כפית מלח מאיכות טובה ו-10-15 טיפות תמצית אכיניציאה. מזליפים את התערובת בעזרת נתי או מזרק או טפטפת או ששואפים אל תוך אחד הנחיריים בזמן שסותמים את הנחיר השני, מטים את הראש אחורה ויורקים את השאריות דרך הפה. חוזרים על הפעולה פעמיים ביום למשך 3 חודשים. ההקלה מורגשת כבר בשבוע הראשון. 
      • מנוחה חשובה בזמן שיש סינוסיטיס. 

      טיפול בסינוסיטיס ברפואה משלימה: 
      דיקור סיני ויפני יעילים מאוד ליצור תנועה בסינוסים לנקות רעלנים במיוחד אם משולב בטיפול שימוש בצמחי מרפא סיניים. 
      הומואופתיה מתאימה טיפות לטיפול בסינוסיטיס. 
      נטורופתיה ותזונה מורידים את המזונות יוצרי הדלקת ומחלישי מערכת החיסון, ושמים דגש על מזונות המחזקים את הגוף. 
      בטיפולי שיאצו וטווינה יהיה דגש על לחיצות בפנים ויצירת תנועה בסינוסים. 


      סובלים מסינוסיטיס? רוצים טיפול בסינוסיטיס לפי הרפואה הסינית? אל תסבלו!
      צלצלו עכשיו לאנרצ'י רפואה משלימה ותקבעו תור לטיפול 077-50-55-255




    • בני בן 1.5 כמעט. מגיל כמה חודשים יש לו נזלת. היינו אצל "רופאים רגילים" והם לא מצאו את הבעייה ואמרו לו שזה יעבור. ניסינו גם תכשירים וזה לא עזר. הנזלת היא בעיקר שקופה. שאלה שנייה:בני הגדול בן 4.5 עשה צילום נזופארינקס-צילום צדדי וגילו שיש לו "תפיחות ברקמות האוויר (האחוריות)של הנזופרינקס והיווצרות תעלת אוויר. אנדואידים מוגדלים. האם רפואה סינית יכולה לעזור ב2 המקרים של הילדים שלי?


      נתחיל עם בנך הצעיר הבעיה עם ילדך היא מוכרת ונפוצה יחסית ולצערי באמת ברפואה המערבית לא יודעים להתיחס אליה . 
      הסיבה לבעיה זו היא בעיקר תזונתית , תזונה לא טובה תגרום להצטברות של המע' הלימפטית ( שדרכה הגוף מנקה את הפסולת מהגוף ) שהיא גם מע' חיסונית ראשונה במעלה מע' לימפטית זו מסתיימת בסינוסים של הפנים ובעצם מנסה להיפטר מאותה פסולת במקרה של בינך ע"י הפרשה מהאף . 
      עכשיו אם אתה שואל מה זה אומר תזונה לא מתאימה אז כך לדוגמא את הבמבה הפופולרית שמשווקים כבריאה לילדים מוצר זה עשוי בוטנים (לא נדבר על שאר התוספות...) מע' העיכול של בנך לא מסיימת להתפתח דל גיל 6 בערך אז בטח ובטח שלא מוכנה לטפל בבוטנים ומתקשה לפרק אותם מה שצורך הרבה אנרגיה ויוצר הרבה פסולת פנימית כי לגוף אין עדיין יכולת להתמודד עם זה ... וזה רק דוגמה אחת . 
      גם לבן הגדול אפשר בהחלט לימצוא מזור לבעיה , ע"י צמחי מרפא סיניים או דיקור יפני ( יש בשיטה זו התיחסות ספציפית לטיפול באדנואידים ) . יש בתחום הרפואה המשלימה התמחות בילדים כמו במערבית לכן אם תרצה נשמח לסייע לך ולבנייך ,לשאלות נוספות אתה מוזמן להתקשר למרכז שלנו . 
      תודה ובהצלחה . 



     


     


    טופס   הרשמה   לידיעון   אנרצ'י
     
    דוא"ל*
    שם