Phone
סל הקניות שלי
טרשת-נפוצה-–ms-multiple-sclerosis
מרפאה וירטואלית


     

    • טרשת נפוצה הינה מחלה כרונית של מערכת העצבים, בה עצבי העין, המוח וחוט השדרה מאבדים פיסות של מיאלין. מעטפת מיאלין עשויה שכבות בידוד רבות, היא עוטפת סיבי עצבים ומאפשרת הולכה של אימפולסים חשמליים במהירות ובמדויק לאורך סיב העצב. הנזק להעברת הזרמים החשמליים מחבל בתפקוד המוח, מה שמשפיע על תפקוד הגוף כולו. תהליך זה גורם לפגיעה באיברים שונים.
      הסיבה לטרשת נפוצה אינה ידועה, יש השערה שנגיף או אנטיגן לא ידוע מפעיל את התהליך האוטואימוני והגוף מייצר נוגדנים נגד המיאלין של עצמו. הנוגדנים מעוררים דלקת ומזיקים למעטפת המיאלין. כנראה שיש קשר תורשתי למחלה, ונמצא שאנשים באקלים ממוזג חולים יותר מאשר אנשים באקלים טרופי.
      תסמינים מופיעים אצל אנשים בני 20-40 יותר אצל נשים. דה-מיאלינציה יכולה להתרחש בכל חלק של המוח או חוט השדרה והתסמינים תלויים באזור שנפגע. דה-מיאלינציה בנתיבי העצבים המעבירים אותות לשרירים גורמת לבעיות בתנועה. ואילו דה-מיאלינציה בנתיבי העצבים הנושאים תחושות למוח גורמת להפרעות בתחושה.
      תסמינים שכיחים הם עקצוץ, קהות חושים, תחושות משונות בגפיים, טשטוש ראייה, עיוורון חלקי או מלא, שינויים רגשיים או שכליים, סחרחורות, ניוון שרירים, קשיים בהליכה וכו'.

      טרשת נפוצה ברפואה הסינית:
      על פי הרפואה הסינית ישנם 4 גורמים לטרשת נפוצה-
      1- חדירת רוח חיצונית ולחות- רוח ולחות חודרים קודם למרידיאנים של הרגליים ועולים מעלה. הם חודרים דרך שהייה במקומות לחים, כאשר נשארים רטובים למשך זמן, לא לבושים במספיק בגדים או לבושים בבגדים רטובים וחשיפה למזג אוויר לח. נשים חשופות יותר בזמן הווסת או אחרי לידה. לחות חוסמת את המרידיאנים וגורמת לתחושת כבדות ברגליים, נימול והירדמות.
      2- דיאטה- צריכה מוגזמת של מזון שומני, מטוגן, או קר- מחליש את הטחול ומוביל ליצירת לחות בגוף. מוצרי חלב הם הגורם הנפוץ ביותר ליצירת לחות במדינות מערביות.
      3- עודף ביחסי מין- מחליש את הכליות והכבד בעיקר בשלבים מאוחרים של טרשת נפוצה יחמיר את המחלה. יכול לגרום לסחרחורות, ראייה מטושטשת, דחיפות ותכיפות במתן שתן וחולשת רגליים.
      4- שוק- גורם לחולשת צ'י של הלב והטחול. הטחול משפיע על השרירים במצב של שוק הוא נכשל בהזנתם. הלב שולט בסירקולציה של דם, שוק מוביל לסירקולציה מועטת של צ'י ודם בגפיים. יכול ליצור חולשת גפיים, סחרחורות וורטיגו.

      סימפטומים נפוצים בשלבים הראשונים של טרשת נפוצה משקפים חדירת לחות- תחושת כבדות, נימול והירדמות של הגפיים. בשלב האמצעי של טרשת נפוצה- ישנו חוסר מתקדם של הכבד והכליות עם סימפטומים של סחרחורות, ורטיגו, ראייה מטושטשת, חולשת גפיים ובעיות במתן שתן, אם מתפתחת חולשה של YANG הכבד נראה נוקשות של הרגליים, ורטיגו חמור והקאות .בשלבים המאוחרים עם התפתחות רוח בכבד, תהיה התכווצות חמורה של הרגליים.

      רפואה סינית אינה יכולה לרפא טרשת נפוצה לחלוטין אך היא יכולה להקל על הסימפטומים ולעכב את התפתחות המחלה. ככל שמתחילים לטפל מוקדם כך ניתן לשפר יותר את מהלך המחלה.

      טיפים:
      תזונה- כדאי להוריד מהתפריט מזון שומני, מטוגן ומוצרי חלב. רצוי לאכול ירקות ופירות טריים וחיים, נבטים שונים רצוי ממקור אורגני.
      מומלץ להפסיק צריכת קפה, שוקולד, סוכר, אלכוהול, מזון מקפא או משומר.
      מומלץ לאכול אוכמניות, כורכום, שום ,גינקו בילובה ותה ירוק- נמצא שהם נוגדי חימצון יעילים מאוד ולכן עשויים לעזור בטרשת נפוצה.

      טיפולים מתאימים ברפואה משלימה:
      דיקור סיני יכול להקל מאוד על התסמינים ולעקב את התפתחות המחלה.
      שיאצו טווינה ועיסוי מניעים את הלחות במרידיאנים ויכולים להקל על הכאבים בגפיים.
      אפיתרפיה הוא טיפול בעזרת עקיצות של דבורת הדבש ותוצריה, הנמצא יעיל לטיפול בטרשת נפוצה.
      נטורופתיה ותזונה סינית מטפלות בטרשת נפוצה דרך הורדת רדיקליים חופשיים מהתפריט והוספת מזון עשיר באנטיאוקסידנטיים.





     


     


    טופס   הרשמה   לידיעון   אנרצ'י
     
    דוא"ל*
    שם