Phone
סל הקניות שלי
דלקות-בדרכי-השתן-uti-urinary-tract-infection
מרפאה וירטואלית


     

    • השתן בשלפוחית השתן של אנשים בריאים הוא סטרילי. בשתן אין חיידקים ואורגניזמים מזהמים. אולם כל חלק מדרכי השתן יכול להזדהם. זיהום בדרכי השתן התחתונות מתייחס לשופכה או לשלפוחית השתן. ואילו זיהום בדרכי השתן העליונות מתייחס לכליות או לשופכנים. 
      בדרך כלל זיהומים מגיעים לדרכי השתן דרך השופכה מהמעיים, (זיהום צואתי) או מהנרתיק, ועולים מעלה. זיהומים בדרכי השתן יכולים להיגרם גם על ידי חיידקים, נגיפים, פטריות, או מגוון טפילים דרך מחזור הדם. 
      שכיחות דלקות בשלפוחית השתן בקרב נשים גבוהה פי 5 או יותר מאשר גברים. 
      גורמים רבים מעלים את הסיכון ללקות בזיהום דרכי השתן: היריון, יחסי מין אנאליים לפני חדירה לנרתיק, חבלה מכנית או גירוי ומומים מבניים של דרכי השתן החוסמים את הזרימה של השתן. זרימה חוזרת של שתן מזוהם מהשלפוחית אל תוך דרכי השתן העליונות הוא גורם עיקרי בהתפתחות זיהומי כליות ובהתהוות של זיהומים נשנים. מחלות כמו סוכרת, סרטן שלפוחית השתן יכולים לפעמים לגרום לזיהום בשלפוחית השתן. 

      דלקת השופכה- Ureteritis- השופכה היא התעלה הנושאת את השתן משלפוחית השתן אל מחוץ לגוף. דלקת בה נפוצה יותר בנשים בגלל המבנה האנטומי. הגורם הנפוץ ביותר הינו זיהום חיידקי או פטרייתי כגון קנדידה  או טפיל אחר כגון טריכומוניאזיס. 
      התסמינים יהיו תחושה לא נעימה בשופכה, כאב וצריבה בעת מתן שתן, הפרשה מוגלתית, עצירת שתן ושתן עכור בעל ריח רע. 

      דלקת שלפוחית השתן- Cystitis- דלקת בשלפוחית השתן עולה דרך השופכה היא הזיהום הנפוץ ביותר בדרכי השתן. בגברים התרחבות של הערמונית עלולה לגרום לדלקת בשלפוחית השתן. נראה תסמינים של השתנה תכופה וקושי להתאפק, כאב וצריבה בעת מתן שתן, תחושת מלאות בשלפוחית השתן,מתן שתן עכור או דמי,עליה בחום הגוף,לעיתים כאבים בגב תחתון. 

      דלקת השופכנים- השופכנים הן צינורות השתן המחברים את הכליות לשלפוחית הדלקת יכולה להתבטא בשופכן אחד או בשניהם. הזיהום מתפשט מהכליות או משלפוחית השתן אל השופכנים. האטה בזרימת השתן מחמת עצבוב פגום של חלק מהשופכן היא סיבה נוספת לזיהום בשופכן. 

      דלקת אגן הכליה והכליה -Pyelonephritis- זיהום חיידקי בכליה אחת או בשתיהן. אשריכיה קולי, חיידק הנמצא בדרך כלל במעי הגס הוא הגורם השכיח לזיהום כליה, הזיהום עולה מאזור איברי המין אל שלפוחית השתן דרך השופכנים אל הכליה. התסמינים יהיו צמרמורות, חום, כאב בגב תחתון, בחילות והקאות. השתנה תכופה וכאב במתן שתן יכולים להתלוות. 

      דלקות דרכי השתן ברפואה הסינית: 
      בעיות של שתן בסינית נקראות "לין". שלפוחית השתן והכליות הם בני זוג לאלמנט המים בגוף, שלפוחית השתן מקבלת נוזלים מהכליות והמעי הדק שהוא בן הזוג של הלב באלמנט האש. כאשר אנו בסערת רגשות, במצב רגשי לא מאוזן וירוד, נוצר חום בלב והגוף מנסה להוציאו על מנת שלא יפריע לקיסר- הלב בפעילותו. אחת הדרכים הנפוצות של הגוף להוצאת חום בלב היא דרך המעי הדק אל שלפוחית השתן דבר היכול לגרום לדלקות בדרכי השתן. 
      הפתולוגיות העיקריות שיוצרות בעיות בדרכי השתן הן לחות ולחות חמה, תקיעות צ'י וחולשת כליות. ברוב המקרים נראה גם חום מעורב. 
      לחות ולחות חמה- הגורם השכיח ביותר לדלקות בדרכי השתן. הלחות יכולה להיווצר חיצונית לגוף או פנימית מחולשתהטחולאלמנט האדמה. לחות מתיישבת במחמם התחתון, חוסמת את מעברי השתן וגורמת לקושי במתן שתן ובמקרים קיצוניים לחזרת שתן. לחות יוצרת שתן עכור. 
      לחות הרבה פעמים באה בשילוב עם חום מה שיוצר כאב במתן שתן ותחושת שריפה. 
      תקיעות צ'י- צ'י התקוע במרידיאן הכבד, העובר דרך המחמם התחתון ,מפריע לפעולת שלפוחית השתן להתמיר צ'י , ולפעולת המחמם המשולש לשמור על מעברי המים פתוחים וחופשיים. הכאב יורגש לפני מתן השתן. 
      חולשת כליות- חולשת כליות זהו הרקע הנפוץ ביותר לבעיות בדרכי השתן. הכליות ושלפוחית השתן הם בני זוג לאלמנט המים ולכן משפיעים האחד על השני. בחוסר של YIN הכליות השתן מועט ועכור,החום הריק שנוצר מחוסר ה-YIN מייבש את הנוזלים בדרכי השתן ויוצר לחות אשר גורמת לדלקות. חולשת YANG הכליות גורמת לחוסר תנועה בדרכי השתן ועקב כך להצטברות נוזלים וללחות. 

      טיפים: 
      -חשוב מאוד לשתות הרבה הרבה מים. 
      -כדאי להמעיט באכילת מזונות היוצרים לחות וחום- מזונות שמנים ומטוגנים, מוצרי חלב, סוכר לבן, קמח לבן, חריף, קפה, אלכוהול, ומזונות המכילים חומרי מאכל וחומרים משמרים. 
      -כדאי לאכול מזונות בעלי טעם מר מכיוון שהם משתנים . מלפפון, צנונית, סרפד, פטרוזיליה. 
      -חשוב לשמור על היגיינה באזור הגניטליה, כדאי ללבוש רק בגדים (תחתונים, מכנסיים, חצאיות) עשויים כותנה. 
      -פולן – אבקני פרחים. מחזק את מערכת השתן ומערכת הרבייה. 
      -חליטת פטרוזיליה או חליטת עלי סרפד (ניתן גם ביחד) שוטפים את החיידקים ומרגיעים את האזור. 
      -גרעני דלעת- מחזקים את מערכת השתן ומערכת הרבייה ובמיוחד תורמים ועוזרים כנגד הגדלת בלוטת הערמונית. 
      -פירות יער חמוציות -עשירות בוויטמין C, מיץ חמוציות פוגע בחיידקי coli E. 

      טיפולים ברפואה משלימה: 
      דיקור סיני ויפני ירגיע את הנפש ,יסלק לחות וחום ויטפל בדלקתיות בצורה טובה . 
      נטורופתיה ותזונה מאוד יעילים לטיפול בדלקות השתן וכמו כן הומואופתיה. 
      ישנה פורמולה של צמחי מרפא סיניים שיעילה מאוד למניעת הדלקת ברגע שמרגישים שהיא מתחילה, ובנוסף פורמולות לתמיכה וטיפול בשורש הבעיה. 
      שיאצורפלקסולוגיה וטווינה מאזנים את המרידיאנים ומרגיעים את הלב והנפש. 



    • שריפה קלה בשתן גם שתן בתדירות גבוה


      כמובן שמדובר בזיהום לכשהוא אך לצערי לא נתת מספיק פרטים : כמה זמן נמשך, האם נוטלת תרופות והאם זו אפיזודה חוזרת בכל אופן דיקור סיני או יפני יכול לסייע משמעותית בבעיה מסוג זה בתוספת צמחי מרפא . 
      שיהיה חג שמח נטול צריבות ואנחנו לשרותך תמיד אם תרצי . 



     


     


    טופס   הרשמה   לידיעון   אנרצ'י
     
    דוא"ל*
    שם