Phone
סל הקניות שלי
קטניות-על-פי-הרפואה-הסינית
תזונה טבעית

טופס  הרשמה  לידיעון  אנרצ'י
דואר אלקטרוני *
שם
 
 


 
  • קטניות על-פי הרפואה הסינית

    קטניות על-פי הרפואה הסינית

    קבוצת הקטניות היא רחבה ומגוונת. בעבר הקטניות היוו חלק נרחב בתפריט- היום הם כבר כמעט אינם מצויים. הקטניות מחזקות צ'י ,דם ו- YIN. הקטניות חשובות לתזונה מכיוון שהן מכילות כמות גדולה של חלבון, וחלבונם משלים את חלבון הדגנים. הם עשירים בחומצת אמינו ליזין למשל. הקטניות הן מקור לפחמימות מלאות, לויטמינים ולמינרלים כמו סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן וסיבים תזונתיים המצויים בקליפה. קטניות מפחיתות את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס, השד והפרוסטטה.
  • אזוקי - לחיזוק הלב והמעי הדק.

    שעועית קטנה בצבע אדמדם.
    בעלת אנרגיה נייטרלית וטעמה מתוק- חמוץ. היא מחזקת את הלב והמעי הדק.
    אזוקי בעלת יכולת לשתן וכך לנקז לחות הקיימת בגוף. היא מפחיתה הצטברות נוזלים ובצקות.
    היא מטפלת במחלות הנובעות מחום ולחות כמו צהבת, שלשול עם ריח רע ורירי, הפרשות ואגינליות, קשיי השתנה הנובעים מלחות, סינוסיטיס, קנדידה ואבנים במרה.
  • אפונה - לחיזוק טחול וכבד.

    בעלת אנרגיה נייטרלית וטעמה מתוק. היא מחזקת את הטחול והכבד.
    האפונה מכילה כמות גדולה של ברזל וחלבונים. היא מחזקת דם ו-YIN ולכן טובה למניעת מחלות כגון אוסטאופרוזיס, פיברומיאלגיה, סחרחורות וכאבי ראש הנובעים מחוסר YIN.
  • חומוס - לשיפור מצב הרוח.

    בעל אנרגיה נייטרלית וטעמו מתוק. הוא מחזק את הלב והמעי הדק.
    החומוס מחזק צ'י, YIN ו- JING. הוא מכיל חלבון בכמות גבוהה והוא מקור טוב לסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים כמו חומצה פולית וברזל.
    החומוס הוא מזון בעל אינדקס גליקמי נמוך -מדד המראה את קצב הופעת הסוכר בדם אחרי האכילה- ככל שהסוכר מהמזון מופיע בדם לאט יותר, המערכת הביולוגית הורמונלית של הגוף מאוזנת יותר ובריאה יותר- דבר התורם למניעת מחלות והאטת תהליך ההזדקנות. החומוס מומלץ לחולי סוכרת לסובלים מכולסטרול גבוה ולחולי לב.
    החומוס עשיר בחומצת אמינו- טריפטופן- המעלה את ייצור הסרוטונין במוח. דבר המשפר את מצבי הרוח שלנו- עוזר לדיכאון, איכות השינה- עוזר לאינסומניה, תפקוד וזיכרון.
  • מש - לנטרול רעלים וניקוי הדם.

    קטנית קטנטנה שצבעה ירוק- מקבוצת הקטניות הרכות.
    בעלת אנרגיה קרירה וטעמה מתוק. היא משפיעה על הלב הקיבה והכבד.
    מש היא קטנית המחזקת YIN, מטהרת חום ומרגיעה YANG שעולה. היא יעילה לכאבי ראש וסחרחורות. מש בעלת סגולות של נטרול רעלים וניקוי הדם- מומלץ לסובלים מפסוריאזיס והזעות יתר. היא מטפלת בהתפרצויות עוריות שונות ובשלשול בעל ריח רע. היא מקלה כאבים במצבים של אבנים במרה.
  • פולי סויה - לשיפור תפקודי לבלב.

    פולי הסויה הם בעלי אנרגיה נייטרלית וטעמם מתוק. הם משפיעים על המעי הגס, הטחול והכליות. פולי הסויה מחזקים צ'י ודם, ומקררים חום בגוף. הם מלחלחים וכך פותרים עצירות. הסויה יעילה לסוכרת בכך שהיא משפרת תפקודי לבלב. היא מנטרלת רעלים ומטפלת בהתפרצויות עוריות כגון פסוריאזיס. פולי הסויה משתנים ומטפלים בבצקות, מטפלים בהתכווצויות שרירים ובראומטיזם. פולי סויה מהווים מקור עשיר ללציטין המסייע לניקוי משקעי שומן וכולסטרול בעורקים.
    פולי הסויה מקלים בגיל המעבר (מנופאוזה) על התופעות הקיימות. הם מחזקים את העצם במקרים של אוסטאופרוזיס .
  • עדשים - לחיזוק זרע והעלאת חשק מיני.

    בעלי אנרגיה נייטרלית. טעמם מתוק, הם משפיעים על הלב והכליות.
    העדשים מחזקים דם וצ'י וממריצים את בלוטת האדרנל. הם משפרים את תפקוד הלב ומחזור הדם. העדשים השחורים מחזקים את כל הרקמות ומקלים במצבי פיברומיאלגיה, הם מעלים חשק מיני וספירת זרע ובכך תורמים לבעיות פוריות. הם מגבירים את חלב האם וטובים לבעיות נשימה כגון אסטמה.
  • שעועית לימה - לחיזוק כבד וריאות.

    בעלת אנרגיה קרירה וטעמה מתוק. היא מחזקת את הכבד והריאות
    שעועית לימה מחזקת YIN, צ'י ודם. היא משפרת עיכול וטובה לשיעול יבש ולקשיי נשימה.
  • שעועית שחורה - לחיזוק פריון.

    בעלת אנרגיה חמימה וטעמה מתוק. היא מחזקת את הכליות והלב.
    השעועית מחזקת את מערכת הפריון וטובה לבעיות פוריות הנובעות מחולשת YIN. היא מקלה על כאבי גב תחתון וברכיים.