Phone
סל הקניות שלי
אלמנט-מים

  • המים עומדים ביסודם העמוק והבסיסי של כל החיים. כל תא בגוף האדם מורכב ברובו מנוזלים. התאים צפים בתוך הנוזל הבין תאי ומקבלים את אספקת האנרגיה והחמצן דרך הדם, שמורכב אף הוא ברובו מנוזלים. לכן, אין פלא שבערך שני שליש מגופנו מורכב ממים. המים משתתפים בתהליכי החיים, כמעט בכל הרמות. הם יכולים לזרום, לחלחל, לחדור, לפרוץ, להמיס, להתאדות, לקפוא וכו'. בנוסף, הם מקבלים את הצורה של כל כלי שימזגו לתוכו. 
    אלמנט המים מסמל איחסון, אגירה, המתנה ופאסיביות כלפי חוץ, אך המון פעילות מתנהלת במעמקים. 
    את אלמנט זה מאפיין סיום התהליך, ולכן גם הזקנה. בזיקנה יופיעו סימפטומים האופיינים לאלמנט זה כמו: בעיות בעצמות, בברכיים, שיער ראש, גב תחתון, אוזניים, שיניים פחדים וכו'. 
    אלמנט המים מזוהה יותר מכל עם תקופת החורף. זוהי תקופה המתאפיינת בדואליות: מצד אחד זמן של המתנה אחסון ואגירה, סוף התנועה בנגלה הפרדות של היין והיאנג ומוות ומצד שני תחילת התנועה בנסתר, מקום המפגש המחודש והבסיס של היין והיאנג. 
    כוחם של המים נובע מהיותם "תמצית החיים" (הזרע ממנו מתפתחים החיים)- נקודת המוצא, הבסיס ומקור הפוטנציאל הממתין לצאת ולפרוץ לעולם ויצר החיים עצמו(הדחף להתפתח ולהגיע למימוש עצמי) , הדחף המניע אותנו להתפתח תוך שימוש ביכולת חשיבה גבוהה על-מנת להגיע למימוש עצמי. אלמנט המים קשור לכליות ובת הזוג- שלפוחית השתן, שהם שולטים על משק המים בגוף והכליות. מכילות בתוכן את החומר הבסיסי, המהווה מקור לאנרגיית החיים (ג'ינג). איבר החישה שאליו משוייך אלמנט המים הוא האוזניים ואף הצורה של הכליות עצמן דומות לצורה של האוזניים ולכן בזיקנה גם השמיעה נחלשת. הרגש המשוייך הוא הפחד. הטעם המלוח שזה הטעם של הדמעות בעוד הקול שמשוייך לאלמנט זה הוא בכי. ומתבטא בשיער הראש שעם הזקנה מתחילות שערות לבנות ונשירת שיער ועפ"י תרבויות רבות שיער הראש מסמל עוצמה וחיות. הצבע הקשור הוא שחור/כחול. 

    מאפייני טיפוס המים: 
    מבנה גופם עגול עם ראש ובטן גדולים, עמודד שדרה ארוך יחסית לגוף, תווי פניהם רכות ועגולות תנועתם רכה וזורמת וגוון פניהם נוטה להיות חיוור עם כהות באזור העניים. טיפוסים אמורפיים המסוגלים לקבל צורתו של כל כלי ועל כן אנשים סתגלניים מאוד המתאימים עצמם לסביבתם ועשויים להיות חמקמקים ונחבאים. אנשים עקביים עם שלווה וסבלנות רבה המסוגלים לעקשנות, מפלסים דרכם תוך שימוש באמביציה נחישות ויכולת התמדה מפותחת. אנשים בעלי יכולת התבוננות ושקיפות עמוקה המאפשרת הגעה לבסיס ולעומקם של דברים. בעלי עולם פנימי מאוד מפותח, מיומנות מצויינות ויכולת חשיבה גבוהה. (מים הם שקופים כמו מראה וצלולים ומאפשרים לראות את הקרקעית). טיפוסים שורדים בעלי כוח רצון ונחישות "מים חוצבים בסלע". 

    התייחסות למעגל: 
    המים מבקרים את האש (ציר היצירה) האיזון הראשוני והבסיסי ביותר בקיום.מבחינה מדעית אלו שני אלמנטים בסיסיים המאפשרת חיים והופעת חיים תלויה באיזון שבניהם. הם מבוקרים ע"י האדמה הם יוצרים את העץ (יצר החיים) ונוצרים מהמתכת. 
  • הכליות קשורות ישירות לאלמנט המים. בכליות מאוכסן הג'ינג שזה תמצית החיים שלנו, האנרגיה המזינה והטהורה ביותר. 
    מקורה של תמצית החיים היא בהורים מהם אנו מקבלים את המטען הגנטי שלנו, הפוטנציאל, "מצבר" הנטען בצורה חלקית עם מיצוי האנרגיה הזמינה ע"י שאר האיברים. הכליות מזינות את העובר לפני ואחרי הלידה ובכך אחראיות על גדילה והתפתחות. בנוסף, הן מייצרות את החומר שממלא ומזין את העצמות בגופנו, ממלא את חוט השידרה ואת קרומי המוח (לפי הרפואה המערבית זהו מח העצם). 
    לכליות תפקיד מרכזי בשליטה על משק הנוזלים, הן מכונות "שער הנוזלים" שנפתח ונסגר על-מנת לווסת את כמותם. הם שולטות בפתחים תחתונים ושולחות יאנג לשלפוחית השתן ע"מ לייצר, לאגור ולהפריש שתן. הן מאדות נוזלים טהורים שעולים מעלה לכיוון הריאות. 
    איבר החישה שאליו הכליות נפתחות אלו הן האוזניים. ישנו קשר מעניין מבחינת צורתן של האוזניים והכליות, יש קשר הדוק בין חוש השמיעה ואיכותו של הגי'נג. למשל: ככל שמזדקנים מתחילות תופעות של טיניטוס, ירידה בשמיעה וחירשות. גם השיניים והשיער מוזנים ע"י הג'ינג ולכן במצב תקין השיער יהיה שחור חזק מלא ומבריק והשיניים חזקות בריאות ולבנות. 
    הן מכילות בתוכן את ה-ZHI שזהו כוח הרצון ההתמדה, הכוח המנטלי, הפוטנציאל, חשיבה גבוהה ומציינות. 

    סינדרומים: 
    חוסר בג'ינג הכליות- זוהי חולשה של הג'ינג שקוראת אצל כולם עם הגיל או כתוצאה מפעילות מינית מרובה שמתבצעת בעיקר בגיל ההתבגרות. אצל ילדים זה יכול לנבוע מחולשה מולדת ואז תהיה התפתחות לא תקינה של עצמות, סגירה מאוחרת של המרפס, פיגור מנטלי וכו'. 
    תופעות נוספות: התרככות של עצמות, חולשה של הרגליים והברכיים, זכרון חלש, נשירה של שיער ושיניים, הלבנה של שיער, חולשה של פעילות מינית, כאבי גב, הפסקת וסת, סניליות וכו'. 
    אטיולוגיה- אצל ילדים זה נובע מחולשה מולדת, אצל מבוגרים זה הגיל (זיקנה), פעילות מינית מרובה, עודף עבודה. 

    חולשה ביין הכליות- סחרחורות, טיניטוס, ורטיגו, זיכרון חלש, חרשות, הזעות לילה, פה יבש בלילה, צמא, חום בחמשת הכפות, כאב גב, כאב בעצמות, קרי לילה, עצירות/יציאות יבשות,שתן מועט וכהה, חוסר שקט, חשק מיני מוגבר, אינסומניה, נטייה לדלקות חוזרות בדרכי השתן ואוסטאופרוזיס. 
    אטיולוגיה- מחלה כרונית, בעיות רגשיות (חרדות ודאגות) עבודה מרובה, פגיעה בנוזלי הגוף כתוצאה מחום, חוסר דם בכבד. 

    חולשה ביאנג הכליות- כאבי גב, בירכיים קרות, בצקות ברגליים, תחושה של קור בגב, סלידה מקור, חולשה ברגליים/בירכיים, חזות חיוורת ומבריקה, אימפוטנציה, שפיכה מוקדמת. אצל נשים – חוסר פוריות, קרירות מינית, תשישות, שתן מרובה ובהיר או שתן מועט ובהיר, אפטיה, תאבון ירוד, יציאות רכות. 
    אטיולוגיה- מחלה כרונית, פילות מינית מוגברת, הצטברות של לחות, גיל מבוגר. 

    אנרגית הכליות לא יציבה- הכליות חלשות, קשה להן לתפקד לכן הן לא מעגנות את הצ'י ולא מורידות מטה ולכן הכל בורח. 
    הסימפטומים שיהיו: קושי להתאפק, בריחת שתן, שתן בהיר, טיפטוף לאחר מתן שתן, חוסר שליטה על סוגרים, שפיכה מוקדמת, ספרמטוראה, כאבים עמומים באזור גב תחתון, טחורים, אצל נשים תהיה צניחה של הרחם והפרשות כרוניות. 
    אטיולוגיה- פעילות מינית מרובה, לידות מרובות וצפופות, חוסר ביאנג הכליות. 

    אנרגיה של הכליות לא מחזיקות- הכליות חלשות, לכן הצ'י שלהן לא מצליח להחזיק ואז התופעות יהיו למעלה בראות כמו: קוצר נשימה, שיעול חזק, התפתחות של אסטמה, גודש מקומי, בעיה בהכנסת אויר, נשימה מהירה וחלשה, נפיחות בפנים, גפיים קרות, הזעה, כאב גב. 
    אטיולוגיה- חולשה מולדת של הכליות והריאות, מחלה כרונית בראות, פעילות פיזית מאומצת. 
  • תפקודי שלפוחית השתן:
    השלפוחית אוגרת את הנוזלים ולאחר מכן מבצעת את ההפרדה בין הנוזלים הטהורים לנוזלים העכורים. את הנוזל הטהור היא מעלה כלפי מעלה כאדים לעור ולשרירים ואת הנוזלים העכורים (שתן) מורידה מטה אל מחוץ לגוף. 

    סינדרומים:
    חולשה של השלפוחית – נובע מחולשה של הכליות מכיוון שהכליות חלשות אז הן לא שולחות מספיק אנרגיה וכוח לשלפוחית השתן, האזור של השלפוחית נמצא בבטן תחתונה וגב תחתון ולכן נראה חולשה באזור ומכיוון שהשלפוחית חלשה יהיה לה קשה לבצע את ההפרדה של הנוזלים ולכן יהיה טיפטוף שתן, שתן תכוף ובהיר, אי נוחות באזור בטן תחתונה, חוסר שליטה על הסוגרים. 
    אם על המצב הזה מתווסף גם קור אז כאבי הבטן יהיו יותר דוקרים ומכווצים, כי הקור מכווץ את השלפוחית. 

    קור ולחות בשלפוחית השתן – הכליות לא עוזרות לשלפוחית לבצע את ההפרדה של הנוזלים ולכן הנוזלים נשארים תקועים והנוסף יש קור שמכווץ ולחות שתוקעת אותם. תהינה תחושות של אי נוחות, מלאות, נפיחות בבטן תחתונה, תכיפות גדולה למתן שתן ותחושה של מלאות בשלפוחית אך היא נובעת מהלחות ולא מהנוזלים ולכן תמיד תהיה תחושה של מלאות, השתן יצא בטפטוף והכל נשאר בפנים ולכן גם השתן יהיה צהוב (כי אין תחלופה שגדולה של נוזלים). 
    לפי הרפואה מערבית זו התחלה של דלקת בשלפוחית השתן. 
    אטיולוגיה – ישיבה על רצפה קרה, חשיפה של אזור הבטן התחתונה לקור, חשיפה לקור ולחות. 

    חום ולחות בשלפוחית השתן – דחיפות ותכיפות במתן שתן, שריפה במתן שתן, קושי במתן שתן (עצירה באמצע הזרם) שתן צהוב כהה או/ו עכור, דם בשתן, תחושה של חול בשתן, חום, צמא. 
    אטיולוגיה- חשיפה לחום ולחות, רגשות סוערים כמו: מתח, חשדנות, קנאה. 



 


 


טופס   הרשמה   לידיעון   אנרצ'י
 
דוא"ל*
שם